Ναι. Το ερασιτεχνικό θέατρο είναι ο στυλοβάτης του πολιτισμού

Ναι. Το ερασιτεχνικό θέατρο είναι ο  στυλοβάτης του πολιτισμού - Σύρος - Ερμούπολη - Σχολιάζει η Λίτσα Χαραλάμπους

Σχολιάζει η Λίτσα Χαραλάμπους

 
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ότι το ερασιτεχνικό θέατρο είναι θεμελιώδης πράξη κοινωνικοποίησης, τότε ναι. Η Σύρος έχει επιτύχει.
 
ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ σχήματα που έχουν αναπτυχθεί στον τόπο είναι ένας τομέας σημαντικός που παιδεύει, καλλιεργεί και αναδεικνύει τον άνθρωπο,  ευαισθητοποιεί τους νέους και τους βοηθά έτσι ώστε η  εμπλοκή τους να ενισχύσει  και να ενδυναμώσει την προσωπικότητά τους. 
 
ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ που υπηρετούν αφιλοκερδώς το ερασιτεχνικό θέατρο και είναι εραστές της θεατρικής τέχνης, βοηθούν τα μάλλα στη νίκη της κοινωνικότητας αφού το θέατρο είναι μια τέχνη ομαδική που σε καλεί να συνυπάρξεις σκηνικά, να αφομοιώσεις και να αποδώσεις ρόλους που εμπεριέχουν έρωτες, συγκρούσεις, ίντριγκες, σχέσεις και  να αποδεχτείς την ιδιαιτερότητα του άλλου τόσο ως προσωπικότητα, όσο και ως υποκριτή.
 
ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ είναι αυτό φαίνεται από την εποχή της απομόνωσης που βιώνουμε βλέποντας γύρω μας ανθρώπους να κυκλοφορούν με τα ακουστικά της μουσικής στους δρόμους ή να λιμνάζουν στον καναπέ της τηλεόρασης και τη μοναξιά του Διαδικτύου.
 
ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ που έχει αναπτυχθεί σε υψηλά επίπεδα το ερασιτεχνικό θέατρο το οποίο αναμφισβήτητα  διαθέτει εκείνη την απίστευτα μαγική ιδιότητα να μιλάει απευθείας στην ψυχή μας κομίζοντας με τρόπο διασκεδαστικό και διδακτικό πανανθρώπινα μηνύματα. 
 
ΑΥΤΟ ΤΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΚΥΤΤΑΡΟ της  κοινωνίας μας  το οποίο  αποτελεί  «μάσκα οξυγόνου» απαραίτητη για κάθε έναν από εμάς που  δυσκολεύεται να αναπνεύσει μέσα στην πεζή πραγματικότητά του.
 
 
ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΙΜΟ θα ήταν τόσο για τους ερασιτέχνες ηθοποιούς όσο και το κοινό να θεσπιζόταν ένα τοπικό φεστιβάλ με συμμετοχή μόνο των θεατρικών μας σχημάτων! 
 
ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο υγιής ανταγωνισμός είναι ωφέλιμος για όλους.
 
ΠΑΝΤΟΥ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ερασιτεχνικό θέατρο οι σχέσεις μεταξύ των ομάδων δεν είναι και οι καλλίτερες παρόλες τις εμφανείς προσπάθειες. 
 
ΣΕ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑ υπάρχουν τα ταλέντα  και οι μέτριοι αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι για έναν ερασιτεχνικό θίασο που έχει σκοπό την έκφραση και την  προσπάθεια κάθε ηθοποιού.
 
ΈΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ θα βοηθούσε να βρεθούν μαζί όλοι, να ανταλλάξουν μεταξύ τους ηθοποιούς, σκηνικά, να βοηθήσει ο ένας τον άλλον.
 
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ μεμονωμένες κρυφές στρατηγικές τέτοιες ώστε να  δημιουργούνται σχόλια επειδή το κάθε θεατρικό σχήμα νομίζει  ότι είναι το επίκεντρο με αποτέλεσμα  να προκαλείται κλίμα έπαρσης.
 
ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ θα μπορούσε να τους  ενώσει όλους .
 
ΆΛΛΩΣΤΕ ΕΝΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ σύνολο δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κεντρικό υπεύθυνο που αναλαμβάνει τον συντονισμό και τη διδασκαλία του έργου, πάντα όμως με το φόβο να ελλοχεύει ο κίνδυνος, αυτός ο άνθρωπος,  να έχει ως φαντασίωση τον καημό  της ανάδειξης.
 
ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θέλουμε να μη θρέφει ανομολόγητες ανόητες και ουτοπικές επιθυμίες αλλά  να καλλιεργεί τη χαρά της επικοινωνίας και την ικανοποίηση της καλλίτερης απόδοσης του έργου, με δεδομένο ότι οι ερασιτέχνες ηθοποιοί συμμετέχουν  για τη χαρά της μεταμόρφωσης και την ανάπαυλα από την καθημερινότητα και το επάγγελμά τους.
 
ΕΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΟΣ, συντροφικός και επικοινωνιακός καθώς δεν θα υπάρχουν υστεροβουλίες και υπονομεύσεις. Αυτά ας τα εφαρμόζουν οι ανήκοντες στο θηριοτροφείο του επαγγελματισμού.
 
ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΑΝ ΙΣΧΥΕΙ η ρήση του μεγάλου Ρώσου ποιητή και θεατρικού συγγραφέα, Βλαντίμιρ Βλαντίμιροβιτς Μαγιακόφσκι πως «Το θέατρο είναι ένας μεγεθυντικός φακός για να δεις μια κοινωνία» τότε ο πολιτισμικός βηματισμός της  συριανής κοινωνίας- μέσω του ερασιτεχνικού θεάτρου-  κάνει βήματα μπροστά..
.... Και ας καταγραφεί η παραπάνω πρόταση.