Γνώση υπό μορφή παιχνιδιού (Φωτο)

Γνώση υπό μορφή παιχνιδιού - Σύρος - Ερμούπολη - Κυκλάδες - Παιδικό Εικαστικό Εργαστήρι με θέμα τη Γυάρο

Παιδικό Εικαστικό Εργαστήρι με θέμα τη Γυάρο

 
Μετά την επιτυχημένη πρώτη προσέγγιση που έγινε σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Οργάνωση Προστασίας της Μεσογειακής Φώκιας MOm, τον περασμένο Ιανουάριο, κατά την οποία 45 μικροί ζωγράφοι εμπνεύστηκαν από τον ανεξάντλητο  ιστορικό και φυσικό πλούτο της Γυάρου, το Παιδικό Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου έδωσε συνέχεια, αυτή τη φορά δημιουργώντας έργα με σημείο αναφοράς τα θαλάσσια πλάσματα της Γυάρου.
 
του Γιώργου Αλβέρτη
 
Όπως δήλωσε στο «Λ» η Αλεξάνδρα Παππά, εκπροσωπώντας την MOm, το project «Χρωματίζοντας τη Γυάρο» υλοποιείται σε συνεργασία με το γραφείο Πολιτισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης,  την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και ντόπιους καλλιτέχνες και εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «ΚΥΚΛΑΔΕΣ life»: «Η MOm έχει αναλάβει, εκτός άλλων δράσεων, και την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Οπότε, μέσα από παρουσιάσεις σε σχολεία, σε εκπαιδευτικούς και μέσα από τα εικαστικά εργαστήρια, προσπαθούμε να περάσουμε αυτό το μήνυμα στους μικρούς πολίτες της Σύρου, και της Άνδρου μελλοντικά, ώστε να καταλάβουν τη σημασία της Γυάρου και του οικοσυστήματός της και στο μέλλον να το προστατεύουν».
 
Το ενδιαφέρον από τα παιδιά είναι μεγάλο και η συμμετοχή τους ενεργή καθώς όλες οι δράσεις υλοποιούνται υπό την μορφή παιχνιδιού, βοηθώντας τα κατ’ αυτόν τον τρόπο να αφομοιώσουν ευκολότερα τις παρεχόμενες γνώσεις. Όπως λέει η κ. Παππά,  οι φώκιες συγκινούν ιδιαίτερα τα παιδιά, τα οποία ενδιαφέρονται να μάθουν όσο περισσότερα πράγματα γι’ αυτές, ρωτώντας αν μπορούν να τις αγγίξουν και να έρθουν κοντά σε αυτό το άγριο ζώο. Συνεχίζοντας κάνει γνωστό ότι τα εργαστήρια θα περατωθούν τον Μάιο, με την παρουσίαση μιας έκθεσης στην οποία καλεσμένοι θα είναι γονείς και εκπαιδευτικοί, και στη συνέχεια το project  αυτό θα μεταφερθεί στην Άνδρο.
 
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εργαστήρια υλοποιούνται με την πολύτιμη βοήθεια των συριανών εικαστικών: Αγνής Ρούσσου, Παναγιώτη Καλούδη, Γιάννη Δανέλλη, Αργυρούς  Διαμαντάκη, Εύας Περσάκη, Έλσας Χαραλάμπους και Ελπίδας Γαδ, οι οποίοι διδάσκουν  τα μυστικά της εικαστικής τέχνης στους λιλιπούτειους ζωγράφους, μυώντας τα παιδιά σε ένα μαγευτικό ταξίδι με οδηγό το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας και την πολύτιμη πανίδα της.
 
 
Από την πλευρά της, η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων Χρυσάνα Διαμαντή, τόνισε  ότι «Είναι μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης - μέσω των παιδιών και της Πρωτοβάθμιας Δ/νσης -  συνολικά των κατοίκων της  Σύρου, και όχι μόνο, για το τι είναι η Γυάρος. Να πληροφορηθούν όλοι ότι είναι ένας περιβαλλοντικός παράδεισος πλέον, στον οποίο πολλά απειλούμενα είδη τα οποία τελούν υπό εξαφάνιση βρίσκουν προστασία εκεί. Τα παιδιά μαθαίνουν για τον Μαυροπετρίτη, τον Αιγαιόγλαρο, τον Θαλασσόγλαρο, τον Μίχο και κυρίως βέβαια για την μεσογειακή φώκια. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Γυάρο φιλοξενείται ο μεγαλύτερος πληθυσμός. Υπάρχουν 70 φώκιες σε σύνολο 700 σε όλη την Μεσόγειο. Από τα εικαστικά εργαστήρια στην Πινακοθήκη έχουν περάσει όλα τα σχολεία, οι Δ’ τάξεις συγκεκριμένα, και τα παιδιά δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον βομβαρδίζοντας τους δασκάλους με ερωτήσεις» υπογραμμίζει.
 
 
Δεν_κρύβει τον ενθουσιασμό της για την άψογη υλοποίηση του project η Δασκάλα της Δ’ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης Γιούλη Τσακαλίδου, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Είμαστε πάρα πολύ ενθουσιασμένοι, και εγώ και τα παιδιά, γιατί μας δόθηκε η ευκαιρία σε ένα τόσο μεγάλο project να συμμετέχουμε όλοι μαζί, να δραστηριοποιηθούμε, να μάθουμε για το ιστορικό κομμάτι της Γυάρου και παράλληλα να ενημερωθούμε για τον φυσικό της πλούτο, το περιβάλλον και την προστασία της φώκιας».
 
 
 
Συνεχίζοντας δηλώνει την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι το όλο στήσιμο της διοργάνωσης – υπό μορφή παιχνιδιού – ώθησε τελικά ακόμη και παιδιά που δήλωναν αρνητικά στο  να συμμετάσχουν, να λάβουν μέρος στις δράσεις, διασκεδάζοντας μάλιστα με την ψυχή τους: «Σε κάποιους μαθητές μου δεν αρέσουν τα καλλιτεχνικά. Ενθουσιάζομαι σήμερα, γιατί ερχόμενοι στην Πινακοθήκη  μου είπαν κάποιοι ότι δεν θέλουν να ασχοληθούν με τις εικαστικές δημιουργίες και τώρα διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει ούτε ένας που να μην έσκυψε με μεγάλη χαρά να μπει σε αυτή την διαδικασία. Ήταν δοσμένη με μορφή παραμυθιού και παρασυρόμενος ο ένας από τον άλλον συμμετείχαν άπαντες».