«Το θράσος ορισμένων δεν έχει όρια»

«Το θράσος ορισμένων δεν έχει όρια» - Σύρος - Ερμούπολη - Ανοικτή επιστολή Κώστα  Ιωαννίδη

Ανοικτή επιστολή Κώστα  Ιωαννίδη 

 
Την έκπληξή του «…με το θράσος ορισμένων ανθρώπων και με τον τρόπο με τον οποίο προσπαθούν κάθε φορά να οικειοποιηθούν τις προσπάθειες όλων των άλλων, για να δημιουργήσουν εντυπώσεις προς όφελός τους…» εκφράζει ο γνωστός συλλέκτης έργων τέχνης και επίτιμος δημότης Ερμούπολης Κώστας Ιωαννίδης, μέσω επιστολής του, την οποία έστειλε στον ΛΟΓΟ, μετά την επανατοποθέτηση του μνημείου Εθνικής Αντίστασης και τις δηλώσεις πολιτικών παραγόντων της Δημοτικής Αρχής.
 
Το πλήρες κείμενο της επιστολής είναι το ακόλουθο:
 
«Διαβάζοντας τις δηλώσεις του Δημάρχου στα τοπικά μέσα ΜΜΕ για την επανατοποθέτηση του αγάλματος της Εθνικής Αντίστασης στο λιμάνι της Ερμούπολης, έμεινα έκπληκτος με το θράσος ορισμένων ανθρώπων και με τον τρόπο με τον οποίο προσπαθούν κάθε φορά να οικειοποιηθούν τις προσπάθειες όλων των άλλων, για να δημιουργήσουν εντυπώσεις προς όφελός τους.
 
Όλη η Σύρος ξέρει ότι ο κος Δήμαρχος δεν επιθυμούσε την επανατοποθέτηση του αγάλματος σε αυτή τη θέση και πολεμούσε όλους εμάς που θέλαμε να επιτύχουμε την επανατοποθέτησή του αγάλματος με κάθε τρόπο, φανερό και υπόγειο.
 
Ο ίδιος πραγματοποίησα πολλές συναντήσεις με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Δημήτρη Κοσμά, και με τον κ. Φραγκίσκο Βακόνδιο, νυν αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και αντιπρόεδρο τότε του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, οι οποίοι τελικά υπέκυψαν στις προσωπικές μου πιέσεις και χιλιάδων Συριανών που τοποθετούνταν επί μήνες δημόσια, υποστηρίζοντας την επανατοποθέτηση του αγάλματος. Μάλιστα, είχα ο ίδιος προσφερθεί να καλύψω τα έξοδα της επανατοποθέτησής του, αλλά όπως με πληροφόρησαν, ο κύριος Δήμαρχος δεν ήθελε να συμβεί κάτι τέτοιο για να μην φανεί ότι εγώ ήμουν αυτός που ήθελε την τοποθέτηση του αγάλματος, αντίθετα με εκείνον που το πολεμούσε.
 
Προκαλώ τον κ. Κοσμά και τον κ. Βακόνδιο να διαψεύσουν δημόσια τα λεγόμενά μου. Αν πιστεύουν ότι αυτά είναι αναληθή, τότε θα δημοσιεύσω και άλλες αλήθειες που αξίζει να δουν το φως της δημοσιότητας, συντομότερα απ’ ότι έχω προγραμματίσει.
 
Και τι έκανε λοιπόν ο κος Δήμαρχος; Αφού λύγισε κάτω από την πίεση των Συριανών, έσπευσε να βάλει και ταμπέλα στη βάση του αγάλματος, η οποία να λέει ότι το άγαλμα επανατοποθετήθηκε επί δημαρχίας του! Ε, αυτό και αν είναι πρωτοφανές και από τα άγραφα και σαφέστατο δείγμα της ήδη διαγνωσμένης από τη Συριανή κοινωνία αλαζονείας του. Ας το κρίνουν λοιπόν και αυτό οι Συριανοί. Δεν θα είναι εξάλλου η πρώτη φορά που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τους κόπους των άλλων, όπως έπραξε στο παρελθόν και με τον κόπο και τον αγώνα πολλών μελών της παράταξής του.
 
Έχει δε με τη συμπεριφορά του αποδείξει ότι δεν τον ενδιαφέρουν καθόλου οι δημότες του νησιού της Σύρου, αλλά ούτε και ο πολιτισμός του νησιού, όταν αυτός δεν συνδέεται με πινακίδες που γράφουν το όνομά του.
Για παράδειγμα, στο Φοίνικα της Σύρου, ανακοινώθηκε ότι τον Μάιο θα ξεκινήσει το έργο της ανάπλασης της πλατείας, για το οποίο τόσο εγώ όσο και πολλοί Συριανοί και κάτοικοι του Φοίνικα έχουμε αγωνιστεί. Δεν σέβεται όμως η Δημοτική Αρχή τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες της περιοχής και, από τη μια τους τάζει δήθεν ανάπτυξη του τουρισμού και από την άλλη επιλέγει να γεμίζει σκόνη και μπουλντόζες την παραλία του Φοίνικα καθ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, καταστρέφοντας κυριολεκτικά την επιχειρηματική δραστηριότητα της περιοχής τo καλοκαίρι.
 
Όλα αυτά καταδεικνύουν για μια ακόμα φορά την αδιαφορία του κου Δημάρχου για τους δημότες και τους επιχειρηματίες της περιοχής και το ενδιαφέρον του για την πινακίδα με το όνομά του «που θα τοποθετηθεί μετά την ολοκλήρωση του έργου στο συγκεκριμένο σημείο. Το έργο αυτό έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί ήδη προ διετίας, όπως μου είχαν υποσχεθεί και ασφαλώς να ξεκινήσει Σεπτέμβριο ή Ιανουάριο, έτσι ώστε να μη ζημιώσει τους επιχειρηματίες της περιοχής που στενάζουν από την οικονομική κρίση της πατρίδας μας.
 
Δυστυχώς, τα πράγματα διαπιστώνω ότι πάνε από το κακό στο χειρότερο διότι το τιμόνι του νησιού κρατάει η αλαζονεία, τα φρου - φρου και τα αρώματα».