Οι θέσεις της Μαρίας Καζαντζάκη για το master plan λιμένα Ερμούπολης

Οι θέσεις της Μαρίας Καζαντζάκη για το master plan λιμένα Ερμούπολης - Σύρος - Παρατηρήσεις - Προτάσεις

Παρατηρήσεις - Προτάσεις

 
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΡΟΥ – ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
 
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
 
Θέμα 1ο της ημερήσιας διάταξης της 7ης Αυγούστου 2017 - Έγκριση ή μη master plan  λιμένα Ερμούπολης..
 
1.      Όπως διακρίνεται στο σχέδιο , υπάρχει μόνο ένας σταθμός επιβατών (αναμονή) ο οποίος κατά τη γνώμη μου έχει δύο μειονεκτήματα.
α. Βρίσκεται μακριά από τις θέσεις των πλοίων (μετάβαση και έκθεση επιβατών όταν βρέχει ;)
β. Θεωρώ ότι είναι μικρός σε έκταση όταν θα πρέπει να προβλέψουν την ταυτόχρονη αφιξοαναχώρηση δύο πλοίων με μέσο όρο διακίνησης επιβατών τους 2000 κατά τους μήνες αιχμής αλλά και σε περιόδους τριήμερων αργιών.
 
            Θα ήταν φρόνιμο να γίνει μελέτη για δύο σταθμούς επιβατών.
 
         2 .  Ένα άλλο ζήτημα είναι οι κανονισμοί των ρύπων και των καυσίμων που θα τεθούν σε εφαρμογή το 2020...μιλάμε για λιγότερο από τρία χρόνια τη στιγμή που το έργο της κατασκευής του νέου λιμένα θα αγγίξει την 5ετία με καλές προϋποθέσεις.
Αυτό που θα ισχύσει έχει να κάνει με την εφαρμογή αυστηρότερων κανονισμών εκπομπής ρύπων και καύσης πετρελαίου (0,1% περιεκτικότητα σε θείο) το οποίο σημαίνει πως τα πλοία της ακτοπλοΐας θα πρέπει να εναρμονιστούν.
 
  Από την άλλη , υπάρχουν εταιρείες που τα νέα πλοία που διαθέτουν αλλά και όσα πρόκειται να ναυπηγήσουν , κινούνται με LNG ή με διπλό καύσιμο (πετρέλαιο και LNG - dual fuel). Επειδή, το 2020 είναι πολύ κοντά και σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες οι ναυτιλιακές είναι πολύ κοντά στη συμφωνία ναυπήγησης τέτοιων πλοίων, η Σύρος έχει ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ευκαιρία να εκμεταλλευτεί το αύριο που χτυπάει την πόρτα της από τώρα.
 
Μέσα στη μελέτη του νέου λιμένα , θα μπορούσε να γίνει μία μελέτη εγκαταστάσεων δεξαμενών LNG έτσι ώστε να έχει σταθμό ανεφοδιασμού ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ και να μπορεί να εκμεταλλεύεται στο 100% την παροχή τέτοιων υπηρεσιών στη μέση του Αιγαίου τη στιγμή που στο στενό του Καφηρέα (καβοντόρος) και του Τσικνιά (Μύκονος - Τήνος) είναι περάσματα για όλα τα εμπορικά πλοία και τα πλοία της κρουαζιέρας.
 
3. Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί τις τελευταίες μέρες, θα μας δοθεί ο χώρος του πρώην Ελυζέ για να στεγασθεί ένα τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πόσο αυτό είναι δυνατό, με το δεδομένο ότι στο master plan η συγκεκριμένη περιοχή χαρακτηρίζεται περιοχή κρουαζιέρας με εφαρμογή του κώδικα ασφαλείας ΙSPS και εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας αξίας 1.200.000 ευρώ,  για τα οποία έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση τους από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά μέχρι τώρα δεν έχει προχωρήσει το παραμικρό.
 
4. Έχουμε γνωμοδοτήσει υπέρ της μεταφοράς της πιάτσας των ταξί απέναντι από την EUROBANK(προς την πλευρά της θάλασσας) αλλά όπως βλέπουμε στο σχέδιο ούτε υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στο σχέδιο, ούτε κάποια άλλη αναφορά επί του θέματος.
 
5. Παρατηρούμε ότι στο σχέδιο του νέου λιμένα, προβλέπεται μία παρακαμπτήριος στροφή προς εξυπηρέτηση των εισερχόμενων και εξερχόμενων οχημάτων, η οποία εισέρχεται και εντός του χώρου του στρατοπέδου. Για αυτή την πρόβλεψη έχουμε γραπτώς την σύμφωνη γνώμη του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, στο  οποίο ανήκει  η κυριότητα του στρατοπέδου ή ακόμη είναι εφικτό να γίνει, αν υποθέσουμε ότι στο συγκεκριμένο χώρο θα έχουμε ένα πολυτελές ξενοδοχείο;
 
6. Και τελευταία παρατήρηση και ίσως και η πιο σημαντική. Όλα όσα έχουν ενταχθεί στον νέο σχεδιασμό του λιμένα της Ερμούπολης είναι εναρμονισμένα με το Πολεοδομικό Σχέδιο για το οποίο πασχίζουμε να εγκριθεί; Να θυμίσω ότι η συγκεκριμένη περιοχή αλλά και άλλες, οι οποίες υπάρχουν στο master plan, είναι σε σημεία τα οποία σύμφωνα με το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος το οποίο έχουμε μέχρι σήμερα υπόψη μας είναι εντός της περιοχής
η οποία είναι χαρακτηρισμένη ως Ιστορικός τόπος από το Υπουργείο Πολιτισμού.
 
7. Εν κατακλείδι και με δεδομένο ότι και το 2013, στην τότε αρχική συζήτηση για το master plan του λιμανιού είχα καταψηφίσει το σχέδιο ως ένα σχέδιο το οποίο υπερσυγκεντρώνει δραστηριότητες και πνίγει στην ουσία την Ερμούπολη με κόστος και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της αλλά και κόστος στην τουριστική της εικόνα. Είναι καιρός πλέον να αρχίσουμε να βλέπουμε και λύσεις προς την πλευρά του Φοίνικα. Να υπενθυμίσω ότι η συγκεκριμένη πρόταση ήταν και στις προεκλογικές δεσμεύσεις  της σημερινής δημοτικής αρχής και ήταν καταγεγραμμένο και στον πενταετή στρατηγικό σχεδιασμό του τουρισμού, τον οποίο είχε παρουσιάσει, ο τότε αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού κ. Θάνος Φώσκολος, τον Νοέμβρη του 2014, στο θέατρο Απόλλων.
 
Η Ανεξάρτητη Δημοτική Σύμβουλος
 
Μαρία Καζαντζάκη