Σταύρος Γουσγουνέλης: «Αποχωρώ τον προσεχή Μάρτιο»

Σταύρος Γουσγουνέλης: «Αποχωρώ τον προσεχή Μάρτιο» - Σύρος - Ερμούπολη - Ο Aντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης
Ο Aντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης
 
Σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης, ο αντιδήμαρχος Σταύρος Γουσγουνέλης απάντησε στα σχόλια των επικριτών του για ελλιπή επόπτευση και λειτουργία της Τεχνικής Υπηρεσίας, την ανυπαρξία μελλοντικών σχεδίων για υποδομές και τις φήμες για κακές σχέσεις με τον δήμαρχο και άλλα στελέχη της Δημοτικής Αρχής.
 
Συνέντευξη στον Θεοδόση Δανάμπαση
 
Θα ήθελα να κάνετε μια συνοπτική κριτική των 2,5 πρώτων χρόνων της Δημοτικής Αρχής. Πήγαν τα πράγματα όπως τα είχατε σχεδιάσει;
Όταν ξεκινήσαμε ως υποψήφια Δημοτική Αρχή, το όνειρο αυτών που συμμετείχαμε ήταν να κάνουμε πράγματα που χρειάζονταν να γίνουν στον τόπο και δεν γίνονταν. Νομίζω ότι σ’ αυτόν τον τομέα έχουμε καταφέρει αρκετά πράγματα. Προσωπικός μου στόχος ήταν να γίνουν κάποια μεγάλα έργα που για αρκετά χρόνια δεν είχαν υλοποιηθεί, όπως η ανάπλαση της παραλίας, η σωστή επισκευή των αθλητικών μας εγκαταστάσεων κλπ. Η Ανάπλαση που όλοι την ακούγαμε σαν έργο αλλά κανείς δεν το έβλεπε. Ερχόμενος στην Τεχνική Υπηρεσία, υπήρχαν - θα έλεγα - κάποιες καταστάσεις παγιωμένες. Σιγά - σιγά κατάφερα και πέρασα τις σκέψεις μου γιατί είδα και σε στελέχη της υπηρεσίας ότι υπήρχαν κάποια όνειρα να γίνουν κάποια πράγματα, αλλά φρέναραν για πολιτικούς ίσως λόγους.  Παρ' όλες, λοιπόν, τις αντιξοότητες, όλοι μαζί καταφέραμε και κάναμε ένα μεγάλο έργο που "σερνόταν" πολλά χρόνια και που είμαι σίγουρος ότι δεν θα γίνονταν ποτέ.
 
Ποια θεωρείτε εσείς τα κυριότερα επιτεύγματα επί θητείας σας;
Πέραν του έργου της ανάπλασης της παραλίας έγιναν και άλλα πολλά όπως, η ανάπλαση πλατείας Πευκακίων συμπεριλαμβανομένου της παιδικής χαράς, η κατασκευή νέας παιδικής χαράς στην περιοχή της Κοίμησης, η επισκευή του κηπάριου της Μεταμόρφωσης και η επισκευή του κτιρίου του, ο φωτισμός του δρόμου της Λαλακιάς, η Επισκευή και ενεργειακή αναβάθμιση τεσσάρων σχολικών κτιρίων, η κατασκευή νέας αίθουσας πολλαπλών χρήσεων δημοτικού σχολείου Ανω Σύρου, ο νέος δρόμος Κίνι – Λωτός, η ολοκλήρωση της τηλεθέρμανσης του κολυμβητήριου, η ολοκλήρωση μελέτης και διαδικασίας ενταξης χρηματοδότησης δημοτικού σχολείου Βάρης-Μάννα, η ολοκλήρωση μελέτης και δημοπράτηση συνέχειας ποδηλατόδρομου παραλίας, η ολοκλήρωση μελετών αποτύπωσης κτιρίων και δημοπράτησης μελετών στατικής επάρκειας γηπέδων Μπάσκετ και βόλευ, η ολοκλήρωση μελέτης επισκευής γυμναστηρίου στα Πευκάκια, η μελέτη νέου σύγχρονου δημοτικού κυνοκομείου, η Αναβάθμιση του ΧΥΤΑ με απώτερο σκοπό την επέκταση του χρόνου λειτουργίας του για πολλά ακόμη χρόνια αλλά και την πλήρη αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων υλικών προς όφελος των δημοτών και πολλά άλλα έργα και μελέτες.
 
 
Επίσης θα έλεγα ότι είναι επιτεύγματα η ολοκλήρωση και το «ξεκόλλημα» της Πολεοδομικής μελέτης αφού έχει ήδη προωθηθεί αρμοδίως, η τακτοποίηση των θεμάτων στη δημοτική συγκοινωνία, στα κυκλοφοριακά και στους κοινόχρηστους χώρους, η απομάκρυνση των για αρκετά χρόνια εγκαταλελειμμένων οχημάτων σε δημόσιους χώρους, η αξιοποίηση των εθελοντών μέσω τοπικών συλλόγων, η περιβαλλοντική αδειοδότηση του λατομείου Δρυμπέτα (Βούλια) για την φυτική του αποκατάσταση, η αναβάθμιση του Ενυδρείου και του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής κλπ
 
Ξεκινώντας με τη συγκοινωνία, παραλάβαμε μια σύμβαση η οποία κατά κάποιο τρόπο δεν τηρούνταν γιατί δεν μπορούσαν να συνεργαστούν καλά η πρώην Δημοτική Αρχή με το ΚΤΕΛ. Με πάρα πολλές συζητήσεις και πιέσεις, καταφέραμε στην νέα σύμβαση να συμπεριλάβουμε μέσα τη συντήρηση των λεωφορείων, δηλαδή να πληρώσει από την τσέπη του το ΚΤΕΛ για να συντηρήσει τα λεωφορεία ως όφειλε κι από την αρχική σύμβαση βέβαια.
 
Αυτό έχει αρχίσει να γίνεται με μια καθυστέρηση, αλλά γίνεται όμως, ήδη έχουν ανακατασκευαστεί δύο λεωφορεία και άλλα δύο είναι στ συνεργείο για τον σκοπό αυτό. Τοποθετήθηκαν συστήματα GPS σε όλα τα mini bus και παρακολουθούμε τα δρομολόγια και θα έχουμε την δυνατότητα να φτιάξουμε εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα να ξέρουν οι πολίτες πότε πχ θα φτάνει στη στάση.
 
Τι γίνεται, όμως, με τη μείωση των δρομολογίων που παρουσιάστηκαν φέτος και με το γεγονός ότι η νυν Δημοτική Αρχή σκέφτεται να επιβάλει εισιτήριο, όπως το έχει δηλώσει δημόσια και ο ίδιος ο Δήμαρχος;
Κακά τα ψέματα, το βάρος το οικονομικό της συγκοινωνίας είναι τεράστιο. Είναι μια ετήσια σύμβαση της τάξης των 500.000 ευρώ. Αν δεν υπήρχε, σκεφτείτε τι έργα θα κάναμε όταν η ΣΑΤΑ του τεχνικού προγράμματος του Δήμου είναι 350.000 ευρώ. Αυτό όμως το έχει συνηθίσει ο κόσμος, η δωρεάν συγκοινωνία είναι πλέον μέρος της πόλης μας. Ωστόσο, δεν υπάρχει πουθενά αλλού  δωρεάν συγκοινωνία, με αυτή την συχνότητα δρομολογίων, σε άλλους Δήμους. Μακάρι να υπήρχε η οικονομική δυνατότητα να το συνεχίσουμε και ήδη το προσπαθούμε πολύ και το συνεχίζουμε. Αυτό που κάναμε με την μείωση των δρομολογίων, είναι να μειώσουμε λίγο το κόστος χωρίς να χαλάσει η εξυπηρέτηση του κόσμου. Έχουμε δεχτεί και κάποια αιτήματα τα οποία μας υποδεικνύουν κάποιες πιθανές βελτιώσεις και θα τις κάνουμε με τον καινούργιο χρόνο. Από κει και πέρα, για το εισιτήριο πραγματικά καταλαβαίνουμε τη δυσκολία του κόσμου να επιβαρυνθεί με ένα εισιτήριο στη συγκοινωνία.
 
Προσπαθούμε να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια, ώστε να μην υπάρχει επιβολή εισιτηρίου. Βλέποντας, όμως, το μέλλον που έρχεται, σκεφτείτε ότι είμαστε μείον περίπου 1,0 εκατομμύριο στον προϋπολογισμό του Δήμου. Εγώ πιστεύω πως, αναπόφευκτα, αν θέλουμε δημοτική συγκοινωνία, θα πρέπει έστω πιλοτικά να σκεφτούμε ένα μικρό τυπικό εισιτήριο.
Ήδη έχει γίνει προετοιμασία και η οικονομοτεχνική μελέτη και λογικά θα προχωρήσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση, αφού θα έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια, εντός του 2017 . Πιστεύω θα είναι κάτι πολύ μικρό  και ανταποδοτικό, ώστε να μπορέσουμε να προσθέσουμε κάποια δρομολόγια και να διατηρηθεί η καλή συγκοινωνία όσο γίνεται.
 
Όσον αφορά τα κυκλοφοριακά, θα ήθελα να πω ότι για όλη την Ερμούπολη έχουμε αποτυπώσει σε μια μελέτη τι ισχύει βάση πολλών παλαιών αποφάσεων σε κάθε δρόμο και σε αυτή θα συμπληρώσουμε κάποια αιτήματα πολιτών και κάποιες βελτιώσεις για να γίνει μια απόφαση ενιαία, ένα "ευαγγέλιο" για την κυκλοφορία στην πόλη μας. Θα ξέρουμε τι σήμανση ισχύει παντού και πως θα κυκλοφορούμε.
 
Επίσης, έχουμε ετοιμάσει και τον νέο κανονισμό κοινοχρήστων χώρων. Αυτός αφορά στις παραχωρήσεις των δημοτικών χώρων σε καφετέριες ή καταστήματα, που επιτρέπεται και που όχι βάση της ισχύουσας νομοθεσίας.
 
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω και την υπηρεσία "το τηλέφωνο του δημότη", όπου ο κάθε ένας δημότης μπορεί να επικοινωνεί με τον Δήμο και να κάνει αιτήσεις τηλεφωνικώς και να παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου στην αίτησή του. Μπορεί να κατθέτει αιτήματα πχ για την καθαριότητα,  για μια καμένη λάμπα, για ένα παρατημένο αυτοκίνητο , για μια λακούβα σε δρόμο ή οτιδήποτε άλλο θέλει. Το τηλέφωνο αυτό είναι το 8001100245 λειτουργεί μόνο από σταθερό τηλέφωνο, χωρίς χρέωση, τις εργάσιμες ώρες.
 
 
 
Εδώ και λίγο καιρό παρακολουθούμε μια έντονη επικοινωνία του έργου της Τεχνικής Υπηρεσίας. Ωστόσο, από τις σχετικές διατυπώσεις, αυτό που καταλαβαίνει κανείς πίσω από τις λέξεις είναι ένα είδος παραπόνου. Θα ήθελα ένα σχόλιο επί τούτου.
Επειδή είμαι γενικά άνθρωπος χαμηλών τόνων και δεν μου αρέσει το φαίνεσθε, αυτό ίσως να παρεξηγήθηκε από κάποιους και να θεωρήθηκε ως αδυναμία. Επειδή ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας, ξεκίνησα να ενημερώνω περισσότερο τους πολίτες για κάποια βασικά πράγματα που γίνονται. Δεν νομίζω να υπάρχουν παράπονα μεταξύ της δημοτικής μας παράταξης. Ο καθένας κοιτάει να κάνει την δική του δουλειά χωρίς να ασχολείται με το τι κάνει ο άλλος, οπότε είναι μια ευκαιρία για καλύτερη ενημέρωση του κόσμου και τίποτε άλλο.
 
Το ρωτώ αυτό γιατί έχουν υπάρξει πολλές αναφορές-κριτικές, που σας περιγράφουν ως τον αδύναμο κρίκο της Δημοτικής Αρχής και από την πλειοψηφία και από την μειοψηφία.
Όταν βλέπουν κάποιον να δουλεύει πολύ και να κάνει πολύ σωστά τη δουλειά του, κάποιοι ενοχλούνται. Ένας πολύ καλός φίλος μου είπε μην στενοχωριέσαι  να ξέρεις ότι όλοι πετροβολούν μόνο το δένδρο που έχει καρπούς.  Εγώ έχω δει από τον κ. Γιαλόγλου πιθανώς και από κάποια μέλη της μειοψηφίας να στοχεύουν προς εμένα με οποιαδήποτε ευκαιρία.
 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των επιθέσεων αυτών ήταν μια εισήγηση σε προγενέστερο Δημοτικό Συμβούλιο που θεώρησαν εσφαλμένη και με ελλιπή στοιχεία. Εγώ μπορεί να μην είχα διαβάσει μια τυπική εισήγηση μεταξύ των εκατοντάδων εισηγήσεων και θεμάτων που έχει η Τ.Υ. Από κει και πέρα αποδείχθηκε όμως ότι αυτός που είχε διαβάσει την εισήγηση πάρα πολύ καλά, δεν είχε καταλάβει τι έγραφε ή τουλάχιστον, επιλεκτικά διάβασε μέρος της μόνο για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Και βεβαίως η συγκεκριμένη εισήγηση στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο  εγκρίθηκε ως είχε εφόσον ήταν ολόσωστη, όπως είχα πει και εγώ.
 
Αν, από την πλειοψηφία, υπονοείτε τον κον Παπαμανώλη, έχουμε άριστη συνεργασία με τον αντιδήμαρχο και νομίζω ότι απαντήθηκαν όλα στις συνεδριάσεις και της Οικονομικής Επιτροπής.
 
Για να κλείσω λοιπόν αυτόν τον κύκλο των ψιθύρων. Εσείς διαψεύδετε τα σενάρια ότι υπάρχει κάποια είδους κόντρα μεταξύ εσάς και του δημάρχου και ότι αυτό έχει οδηγήσει στην απόφαση για μελλοντική αποπομπή σας ως αντιδήμαρχος;
Όχι δεν υπάρχει κανένα θέμα αποπομπής. Συνεργαζόμαστε άψογα με όλους και με τον Δήμαρχο και με τους αντιδημάρχους. Είναι αλήθεια ότι εγώ έχω ζητήσει από τον Δήμαρχο να αποχωρήσω από αντιδήμαρχος, αλλά θα παραμείνω ως δημοτικός σύμβουλος.
Έχω δηλώσει στον δήμαρχο από το καλοκαίρι που μας πέρασε ότι, λόγω των επαγγελματικών μου υποχρεώσεων και της ιδιωτικής επιχείρησης, η οποία έχει περισσότερη δουλειά το καλοκαίρι , θα δυσκολευτώ πάρα πολύ την επόμενη θερινή περίοδο.
 
Πρέπει οπωσδήποτε να κοιτάξω λίγο και την ιδιωτική μας επιχείρηση γιατί 2,5 χρόνια τώρα κυριολεκτικά τρέχω για τον Δήμο και να κάνω ότι καλύτερο μπορώ για τον τόπο. Σκεφτείτε ότι στην επιχείρηση μας από την ημέρα που «έφυγα» έχουμε προσλάβει δύο εργαζόμενους επιπλέον, με ότι συνεπάγεται αυτό, για να καλυφτεί η απουσία μου αλλά και πάλι οι περισσότεροι ιδιαίτερα παλιοί πελάτες θέλουν μόνο εμένα.
 
Ο οποιοσδήποτε, όμως, δημότης θα μπορούσε να πει "καλά αυτό δεν το σκέφτεστε από την αρχή που αναλαμβάνετε τα καθήκοντά σας"; Ξέρετε ότι η Δημοτική Αρχή έχει 5 χρόνια μπροστά της...
Δεν μπορείς να γνωρίζεις από την αρχή ακριβώς το τι θα αντιμετωπίσεις, τι θέση ευθύνης θα αναλάβεις, πόσος χρόνος θα χρειάζεται να αφιερώσεις. Πριν αναλάβω είχα πει στον Δήμαρχο πόσος είναι ο διαθέσιμος χρόνος μου. Όταν φτάνεις στο σημείο να αφιερώνεις ½ ώρα την ημέρα για την δική σου επιχείρηση, η οποία πραγματικά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς έχει τρομερή ανάγκη, κάπου υπάρχουν και τα όρια της αντοχής.
 
Εγώ, λογικά, με την λήξη της θητείας μου και την αντικατάστασή μου, όπως έχω ζητήσει, αν χρειάζεται ο Δήμαρχος, θα μπορούσα να παραμείνω πιθανώς για 1-2 μήνες ακόμα μέχρι να πλησιάσει η καλοκαιρινή περίοδος, που κυριολεκτικά θα πνιγώ εκείνο το διάστημα. Εννοείται βεβαίως ότι όποιος και να επιλεγεί, εγώ θα είμαι ανά πάσα στιγμή εδώ να βοηθήσω.
 
Κλείνοντας τη συζήτηση, θα λέγατε ότι φεύγετε με μια πίκρα ότι δεν έχει αναγνωριστεί το έργο σας μέχρι τώρα;
Δεν υπάρχει κάποιο παράπονο. Εγώ αυτό που εισπράττω από τον κόσμο είναι πολύ θετικά σχόλια . Οι περισσότεροι μου λένε προσπάθησε ακόμα όσο μπορείς και μείνε γιατί έχεις κάνει τρομερή δουλειά… Ευχαριστώ πάρα πολύ τον κόσμο για την αγάπη που μου δείχνει. Θα είμαι στη διάθεση του Δήμου - αν προκύψει - να ξανά επιστρέψω σε κάποια φάση, όταν θα έχω τακτοποιήσει τις επαγγελματικές μου εκκρεμότητες. Μέχρι τότε, εννοείτε ότι θα βοηθάω με οποιονδήποτε τρόπο μπορώ.
 
Έργα – Μελέτες υπό ένταξη-δημιουργία
Πολεοδομική Μελέτη, μετατροπή ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ, σχολικό συγκρότημα Βάρης - Μάννα, αποχέτευση Βάρης, ύδρευση Ποσειδωνίας, αναπαλαίωση ταφικών μνημείων, αποκατάσταση θεάτρου "Απόλλων", αποκατάσταση κουφωμάτων στο Δημαρχιακό Μέγαρο, Νέα μητροπολιτική παιδική χαρά στο αθλητικό κέντρο , παιδική χαρά στην πλατεία Σεφέρη, μελέτη και εν μέρει χρηματοδότηση αποκατάστασης γηπέδου Πευκακίων, κτηματολόγιο Άνω Σύρου, έργο για συνέχιση ποδηλατόδρομου από την Πυροσβεστική μέχρι το Καρνάγιο, μελέτη για κατασκευή δημοτικού κυνοκομείου στην περιοχή Βούλια, μελέτες αποκατάστασης και στατικής επάρκειας της αίθουσας του βόλει και του μπάσκετ, περιβαλλοντολογική μελέτη του μώλου του Γαλησσά, εξωραϊσμός ενυδρείου στο Κίνι, Νεα παιδική χαρά Ευρωπαικών προδιαγραφών στον Γαλησσα και Φοίνικα, αποκατάσταση δρόμου στα Βαπορια περιοχή Βούρλη και στο Κοράκι προς ΧΥΤΑ, Ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών κτιρίων (Γυμνάσια-Λύκεια), αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών.