«Ο πατέρας του Άμλετ» του Μάνου Ελευθερίου στο Θέατρο Απόλλων

«Ο πατέρας του Άμλετ» του Μάνου Ελευθερίου στο Θέατρο Απόλλων - Σύρος -  Συνέντευξη Χρήστου Χατζηπαναγιώτη

Συνέντευξη Χρήστου Χατζηπαναγιώτη

 

«Η ζωή ενός ηθοποιού - ξέρεις -  ένας ηθοποιός είναι δρομέας μεγάλων αποστάσεων -  είναι αντίστοιχη με ενός αθλητή,  θα έλεγα. Πρέπει να είσαι πολύ συνετός στο πως ζεις, να μην κρυώσεις.. να έχεις καλές αναπνοές.. καλό μυαλό. Όλα χρειάζονται  να είναι στο 100%.»

του Γιώργου Αλβέρτη

Ουσιαστικά πρόκειται για το  πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. «Ο Πατέρας του Άμλετ» είναι η αναμέτρηση με τον θάνατο, με αυτά που έγιναν και ο απολογισμός μιας ζωής. Ο γνωστός ηθοποιός Χρήστος Χατζηπαναγιώτης γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς: «Ο Μάνος Ελευθερίου είναι ένας από τους μεγαλύτερους στιχουργούς εν ζωή. Θέλω να πω ότι πραγματικά είναι ένα σπουδαίο κείμενο, με μεστό και βαθύ  λόγο καθώς και πολύ σπινθηροβόλο πνεύμα» δηλώνει στο «Λ».

Ο_Χρήστος Χατζηπαναγιώτοιυ  δεν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται τη Σύρο. Την γνώρισε  επαγγελματικά κατά την διάρκεια των γυρισμάτων της εξαιρετικής σειράς του Ant1 «Εγκλήματα», ωστόσο αυτή δεν ήταν η τελευταία καθώς έκτοτε, όπως δηλώνει, η ομορφιά της τον έχει αιχμαλωτίσει: «Είναι πολλά χρόνια πριν που είχαν γίνει τα γυρίσματα. Έχω έρθει πάρα πολλές φορές έκτοτε στη Σύρο. Είναι ένα υπέροχο νησί . Εξάλλου κι εγώ είμαι νησιώτης, προέρχομαι από ένα υπέροχο νησί και εκτιμώ το ωραίο. Είμαι από την Μυτιλήνη».

Συνεχίζοντας δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του που θα παίξει στην σκηνή του ιστορικού θεάτρου Απόλλων: «Χαίρομαι πολύ που θα παίξω εκεί. Έχω μπει μέσα σε περιήγηση - δεν έχω παίξει ποτέ – και χαίρομαι που ήρθε η ώρα, και μάλιστα σε μια τόσο ειδική περίσταση και για την Σύρο και για μένα. Ερμηνεύοντας ένα κείμενο του Συριανού Μάνου Ελευθερίου  και μάλιστα ιδιαίτερα απαιτητικό. Είμαι 70 λεπτά στη σκηνή και προσπαθώ – ενσαρκώνοντας αυτό τον ρόλο – να μεταφέρω όσο το δυνατόν την συγκίνηση και τον παλμό αυτού του ανθρώπου».

Πως τον αντιμετωπίζει όμως ο κόσμος που τον γνωρίζει από τον τηλεοπτικό ρόλο του Αχιλλέα στα «Εγκλήματα» να ερμηνεύει τον «πατέρα του Άμλετ» ; «Ευτυχώς, παρότι έχω κάνει μια μεγάλη επιτυχία στην τηλεόραση με τα «Εγκλήματα»  - και ο κόσμος πολλές φορές όταν σε αγαπήσει μέσα από μια τόσο δυνατή και επιτυχημένη σειρά πολλές φορές έχει την τάση να σε ταυτίσει με αυτό - εμένα μου έδωσε την ευκαιρία το θέατρο, με τις μεγάλες επιτυχίες που κάνω όλα αυτά τα χρόνια, να δουν οι θεατές και διάφορα άλλα πρόσωπά μου και να αποφύγω εν πάση περιπτώσει εντέλει αυτή την τρομερή ταύτιση. Ενδεχομένως  - αν δεν κατάφερνα να κάνω άλλα πράγμα - πολλές φορές είναι και θάνατος αυτή η ταύτιση».    

Εύχεται υγεία σε όλο τον κόσμο, αν και δεν εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι το 2018 θα βελτιωθούν τα πράγματα στην χώρα μας,: «… έχω πολλούς φίλους που είναι σε μια άσχημη κατάσταση με την υγεία τους, κι ενδεχομένως να φταίει και η κρίση γι’ αυτό. Εύχομαι λοιπόν υγεία για να μπορούμε να αντέχουμε  και να αντιμετωπίζουμε τα δύσκολα που έρχονται. Δεν νομίζω ότι τα πράγματα θα χειροτερεύσουν δραματικά, αλλά και έτσι να είναι πολύ άσχημα αυτή τη στιγμή, για όλους μας.».

Από  το θεατρόφιλο κοινό ζητά μοναχά μια ευχή για τον ίδιο: «Να είμαι δυνατός ώστε να μπορώ να κάνω καλά πράγματα σ’ αυτή τη δουλειά:…. ώστε να συναντιόμαστε και να απολαμβάνουμε και οι δύο τη στιγμή» λέει, και προσθέτει: «Συμβαίνει κάτι πολύ  ιδιαίτερο με αυτή την παράσταση. Το σκεφτόμαστε προχθές με τον Παρασκευά Καρασούλο. Όπως γνωρίζετε η εταιρεία «Μικρή Άρκτος» είναι συμπαραγωγός για το ανέβασμά της. Είναι η πρώτη φορά λοιπόν που τρείς στιχουργοί συμμετέχουν στο ανέβασμα μιας παράστασης. Δηλαδή ο Μάνος Ελευθερίου που έχει γράψει το κείμενο, ο Θοδωρής Γκόνης ο οποίος την έχει σκηνοθετήσει και ήταν δική του ιδέα το ανέβασμά της, και ο Παρακευάς Καρασούλος  που συμμετέχει εμμέσως πλην σαφώς αναλαμβάνοντας ένα μέρος της παραγωγής».

Καταλήγοντας ο κ. Χατζηπαναγιώτης ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για μια παράσταση που εστιάζει πάρα πολύ στο Λόγο και για αυτό πέρα από κάποια ηχητικά εφέ απουσιάζουν παντελώς οι όποιες μουσικές γέφυρες.  

Οι παραστάσεις θα λάβουν χώρα στο θέατρο Απόλλων το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Ιανουαρίου, ώρα έναρξης 21:00, με τα εισιτήρια να κυμαίνονται από 10 έως και 17 ευρώ. 

 

«Τώρα θα αναρωτιέσαι για ποιο λόγο ήρθα.
Ήρθα από μια παρόρμηση,
ένα χρέος να σου ιστορήσω τον τρόπο του θανάτου μου,
τον οποίο δεν ξέρεις και που πρέπει κάποια στιγμή εσύ ν' αποφασίσεις,
πώς θα χειριστείς την κατάσταση.

Δεν έχεις όμως και μια σοβαρή σύντροφο για να σε συμβουλεύσει»

Κείμενο του Μάνου Ελευθερίου:

Μια πρώτη μορφή αυτού του κειμένου ενσωματώθηκε πριν από χρόνια σε κάποιο μυθιστόρημά του. Ήταν ο μονόλογος ενός νέου συγγραφέα που βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση και αντιμετώπιζε το θάνατό του με το να σκέπτεται την υπόθεση μερικών έργων του. Τα σκεπτόταν και τα διόρθωνε στο μυαλό του δίνοντας διορία στην επιβίωσή του, περιμένοντας τη σωτηρία του, για να ξεχνά την οδυνηρή θέση όπου βρισκόταν. Αμέσως μετά την έκδοση του μυθιστορήματος απομόνωσα αυτό το εμβόλιμο κείμενο και άρχιζε η δική μου πια περιπέτεια σβήνοντας και συμπληρώνοντας με σκοπό να γίνει ένας θεατρικός μονόλογος. Το τι κατόρθωσα είναι άλλη υπόθεση και άλλος μονόλογος. Φυσικά δεν είχα στο νου μου να "διορθώσω" το ποίημα του Θείου Ποιητή, όπως είναι πλέον της μόδας στα χρόνια μας. Ένα μέρος από την υπόθεση μόνο έφερα στον τόπο μας -γιατί εδώ διαδραματίζεται- και μερικές λέξεις από τη σπουδαία μετάφραση, του Μιχ. Δαμηράλη, στην καθαρεύουσα του 19ου αιώνα. Ο Θοδωρής Γκόνης και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης αποφάσισαν να το παρουσιάσουν στη σκηνή ξέροντας, σαν παλιές καραβάνες που είναι και οι δύο, τί έχουν να αντιμετωπίσουν μ΄ ένα τέτοιο ρίσκο.


Κείμενο του Θοδωρή Γκόνη:

Χρόνια τώρα ο Μάνος Ελευθερίου μελετάει τον Άμλετ, τους μονολόγους, τις μεγάλες σκηνές στις παλιές, μυθικές μεταφράσεις του Περβάνογλου και του Δαμιράλη. Μετράει φόνους, βλέπει τα αίματα, το φαρμάκι, το δηλητήριο να στάζει, να κυλά, να μπαίνει στη φλέβα με τον ασπασμό, με το φιλί. Το αδελφικό. Ο Μάνος Ελευθερίου γνωρίζει τον Άμλετ από στήθους. Έρχεται σαν σκιά, σαν φάσμα, σαν όνειρο με το φάντασμα του πατέρα, να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. Μόνο που έχουμε ξεχάσει τον λόγο. Και αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχεται να μας πει, να μας υπενθυμίσει με τον δικό του τον τρόπο, τον τρόπο του πατέρα. Του πατέρα του Άμλετ.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης, Δημήτρης Καντάς
Ερμηνεία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Ανδρέας Γεωργιάδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας
Παραγωγή - Οργάνωση παραγωγής περιοδείας: Μικρή Άρκτος - Βιβή Γερολυμάτου, Απόστολος Παπαδόπουλος

Διάρκεια παράστασης: 70' (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές Εισιτηρίων

Προπώληση Εισιτηρίων :
15€ πλατεία και θεωρεία ισογείου, 13€ Θεωρεία Α' ορόφου, 12€ Θεωρεία Β'
ορόφου, 10€ Εξώστης


Συνεχίζονται οι τιμές προπώλησης μέχρι και την ημέρα της παράστασης.


Ώρα Έναρξης: 21:00

Σημεία Προπώλησης:
Public- σε όλα τα καταστήματα και μέσω της ιστοσελίδας (tickets.public.gr) 
TicketServices - τηλεφωνικά στο 210 72 34 567 και μέσω της ιστοσελίδας www.ticketservices.gr
Ταμεία Θεάτρου, Πλατεία Βαρδάκα, Ερμούπολη
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρία Τσολάκη
6974 76 78 90 | 210 76 27 966 | mtsolaki@gmail.com