Ένα έργο που θα αναδείξει ολόκληρη την περιοχή

Ένα έργο που θα αναδείξει ολόκληρη την περιοχή - Σύρος - Δημήτρης Κοσμάς - Εξωραΐζεται ο χώρος πίσω από τη ΜΕΤΚΑ

Εξωραΐζεται ο χώρος πίσω από τη ΜΕΤΚΑ 

 
Είχε δηλώσει ότι ο χώρος πίσω από τη ΜΕΤΚΑ θα γίνει αγνώριστος, με μια σειρά βελτιώσεων και ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες, ώστε μέσα σε λίγο σχετικά χρονικό διάστημα, οι δηλώσεις του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου να πάρουν σάρκα και οστά, ενώ μεγαλεπήβολα είναι τα σχέδιά του για το μέλλον με τη δημιουργία ενός δεύτερου βοηθητικού «λιμανιού» στην περιοχή του Καρνάγιου.
 
του Γιάννη Ρουσσουνέλου
 
Έργο με πολλαπλά οφέλη
 
Ήδη, από τις αρχές Δεκεμβρίου ξεκίνησαν οι εργασίες διαμόρφωσης της χερσαίας ζώνης πίσω από το κτήριο της ΜΕΤΚΑ, ένα έργο όντως μεγάλο «...από την άποψη ότι μία υποβαθμισμένη περιοχή θα αλλάξει όψη, με αποτέλεσμα να δέχεται πλοία, αλλά να διευκολύνει παράλληλα και να αποσυμφορεί τη συγκοινωνιακή φόρτιση στην είσοδο της Ερμούπολης», όπως δηλώνει στον ΛΟΓΟ ο κ. Κοσμάς.
 
Υπενθυμίζει ότι η περιοχή αυτή εξυπηρετεί κατά βάση μικρά πλοία, τα οποία μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία, όπως λ.χ υγρά καύσιμα με εμφανή «...τη δυσκολία σε ό,τι αφορά τον ελλιμενισμό των πλοίων, λόγω του κακού οδοστρώματος και γενικότερα των εγκαταστάσεων, παρά το γεγονός ότι σταδιακά είχαμε προχωρήσει σε κάποιες βελτιώσεις, αλλά στη συνέχεια -μετά από μελέτη η οποία συντάχθηκε από το Λιμενικό Ταμείο- κατορθώσαμε και το εντάξαμε  στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας», όπως λέει χαρακτηριστικά.
 
Κάνει γνωστό ότι στην πρώτη αυτή εργολαβία, της τάξης των 100.000 περίπου ευρώ, προβλέπεται να στρωθεί με σκυρόδεμα ο ντόκος των πλοίων, με ομαλοποίηση όλης της επιφάνειας και την τοποθέτηση νέων δεστρών και προσκρουστήρων, για να ακολουθήσει ασφαλτόστρωση, αφού απομακρυνθούν όλα τα μπάζα και γενικότερα ό,τι άχρηστο υλικό έχει εναποτεθεί κατά το παρελθόν στον χώρο αυτόν.
 
Σύνδεση δύο χώρων στάθμευσης
 
 Ένα άλλο ουσιαστικό έργο που θα δώσει ουσιαστική κυκλοφοριακή ανάσα, είναι η σύνδεση με ασφαλτοστρωμένο δρόμο των δύο πάρκινγκ ελεύθερης στάθμευσης , δηλαδή του πρώην "Μαρινόπουλου" με το «Κλειστό Γυμναστήριο», γιατί, όπως υπογραμμίζει, «Αυτό θα βοηθήσει στην αποσυμφόσηση του συγκοινωνιακού φόρτου της κύριας οδού, ενώ θα γίνεται περισσότερο ευχερής η κίνηση των φορτηγών που θα βγαίνουν από τα πλοία». Προσθέτει ότι στον άμεσο σχεδιασμό για την αναβάθμιση όλης της περιοχής, εντάσσονται και δεντροφυτεύσεις και γενικότερα η δημιουργία χώρων πρασίνου.
 
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, τα σκυροδέματα και γενικότερα οι τσιμεντοστρώσεις θα ολοκληρωθούν μέσα σε δυο μήνες περίπου, ενώ η ασφαλτόστρωση θα μετατεθεί για λίγο αργότερα, ώστε να έχει ζεστάνει ο καιρός και η επίστρωση να πραγματοποιηθεί κάτω από σωστές καιρικές συνθήκες όσον αφορά τη θερμοκρασία.
 
Στόχος το δεύτερο «λιμάνι» στο Καρνάγιο
 
Ο σχεδιασμός όμως δεν σταματάει εδώ. Κάνει αναφορά και στο «εμπορικό κρηπίδωμα», το οποίο θα δημιουργηθεί στο Καρνάγιο, μέρος του οποίου σήμερα έχει διαμορφωθεί και χρησιμοποιείται ως ελεύθερος χώρος στάθμευσης 100 περίπου αυτοκινήτων.   «Αυτό επεκτείνεται και γίνεται ένα δεύτερο "λιμάνι". Η μελέτη, η οποία έχει ξεκινήσει το 2001 και σταδιακά πήρε τις αδειοδοτήσεις, οπότε σήμερα- αφού την "τρέξαμε" κι εμείς τα δύο τελευταία χρόνια-  είναι καθ' όλα ώριμη. Το σκεπτικό ξεκίνησε μετά από εισήγηση του προϊσταμένου των Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Ζερβού και έτσι το βάλαμε κι αυτό σαν στόχο", υπογραμμίζει ο κ. Κοσμάς.
 
Στο σημείο αυτό δεν παραλείπει να αναφέρει ότι το έργο είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα ΣΠΕΜ, με προϋπολογισμό της τάξης των 3,1 εκατ. ευρώ περίπου. «Ήταν σημαντικές οι προσπάθειες που έγιναν και από το Λιμενικό Ταμείο, από τον Δήμο, αλλά και την αγαστή συνεργασία την οποία είχαμε με τον βουλευτή μας τον κ. Αντώνη Συρίγο, ο οποίος είναι πάντα δίπλα μας σε τέτοιες προσπάθειες. Επίσης, καταλυτική υπήρξε και η συμβολή του περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου, με αποτέλεσμα να ενταχθεί το έργο στο ΣΠΕΜ», τονίζει χαρακτηριστικά.   
 
Σε ερώτηση, σχετικά με τον προβλεπόμενο χρόνο έναρξης αυτών των εργασιών, σημειώνει ότι προηγείτα μια σειρά διαδικασιών, όπως είναι οι δημοπρατήσεις, αλλά και η εξοικονόμηση των χρημάτων μέσα από το ΕΣΠΑ 2014-2020. «Έχει βγει ήδη Πρόσκληση από την Περιφέρεια, οπότε θα στείλουμε τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Το καλό, όμως, είναι πως το έργο είναι ώριμο με όλες τις αδειοδοτήσεις και την ΑΕΠΟ, δηλαδή την περιβαλλοντική αδειοδότηση».
 
Καταλήγοντας, δηλώνει ικανοποιημένος από την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον τομέα αυτόν και για τα δύο έργα, όπως δηλώσει και αισιόδοξος ότι θα πραγματοποιηθούν και θα αλλάξουν όλο τον περιβάλλοντα χώρο, ο οποίος -όπως είπε- μπορεί να γίνει και χώρος περιπάτου και αναψυχής.