Θέλουν την αποκοπή της Σύρου από την γραμμή της Ραφήνας

Θέλουν την αποκοπή της Σύρου από την γραμμή της Ραφήνας - Σφοδρές αντιδράσεις από τον δήμο Τήνου για το δρομολόγιο του SuperFerry II

Σφοδρές αντιδράσεις από τον δήμο Τήνου για το δρομολόγιο του SuperFerry II

 
Την αντίδραση του στα δρομολόγια της Golden Star Ferries και του πλοίου SuperFerry ΙΙ γνωστοποίησε ο Δήμος Τήνου μέσω επιστολής που έστειλε στην εταιρεία.
 
του Θεοδόση Δανάμπαση
 
Ο λόγος είναι η ένταξη της Σύρου στο δρομολόγιο από Ραφήνα, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η προσέγγιση του πλοίου στο νησί της Τήνου. 
 
Παρακάτω ακολουθεί η επιστολή του Δήμου Τήνου προς την εταιρεία  Golden Star Ferries, η οποία αναφέρει - μεταξύ άλλων - τα εξής:
«Με την τροποποίηση αυτή (σ.σ.του δρομολογίου) γίνεται αδύνατη η εξυπηρέτηση του πολίτη από τις δημόσιες υπηρεσίες διότι στη μια ώρα που μεσολαβεί που θα έρθει στην Τήνο μέχρι την αναχώρηση του είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να διεκπεραιώσει τις υποθέσεις του. Αυτοί που έχοντας κατοικίες στην Τήνο έρχονται για να τις επιβλέψουν και να γυρίσουν στην Αθήνα την ίδια μέρα, κάτι που πλέον είναι αδύνατο. Ο προσκυνητής μετατρέπεται σε δρομέα ταχύτητας μέσα σε λιγότερο από μια ώρα θα πρέπει με μεταβεί στον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας και να γυρίσει στο λιμάνι για να πάρει το πλοίο της επιστροφής. Φυσικά δεν γίνεται λόγος να επισκεφτεί ό,τι άλλο είτε αυτό είναι η τοπική αγορά, ένα μουσείο κλπ. 

 
Η διασύνδεση με την Άνδρο γίνεται σχεδόν τρίωρη με αποτέλεσμα όσοι θέλουν να την επισκεφτούν και να επιστρέψουν με το απογευματινό δρομολόγιο να μην έχουν πλέον τη δυνατότητα αυτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες της Τήνου και της Μυκόνου, αφού η μία επιπλέον ώρα ταξιδιού, θα τις αναγκάσει να διανυκτερεύουν στο νησί της Άνδρου για την εκτέλεση ενός αγώνα με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος του ταξιδιού.
 
Όσο και αν επιθυμεί κάποιος να βρει ένα θετικό στοιχείο για την Τήνο στην τροποποίηση αυτή, δεν θα τα καταφέρει. Αφού ακόμα και αυτή η περιβόητη σύνδεση της Τήνου με τη Σύρο κατά τους χειμερινούς μήνες γίνεται καθημερινά με το δρομολόγιο του Πειραιά. Το γεγονός ότι το πλοίο αναχωρεί  στις 14.00 αντί στις 15.00 δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο αφού ούτως η άλλως όταν φτάσει στην Σύρο, όλες οι δημόσιες υπηρεσίες έχουν κλείσει ή δεν υπάρχει πλοίο για την επιστροφή στην Τήνο το βράδυ.
 
Η τροποποίηση αυτή επέφερε ένα ακόμα χτύπημα στους μόνιμους κατοίκους των νησιών μας, αφού μετά την αύξηση του ταξιδιού προς την Ραφήνα ήρθε η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και η επαναφορά του στις προ-καλοκαιριού τιμές. Μια αύξηση της τάξεως του 30% η οποία δημιουργεί  απορία στους κατοίκους της Τήνου αφού τους καλοκαιρινούς μήνες μπορούσαν να ταξιδέψουν προς και από την Ραφήνα με 20,00€ και τώρα αναγκάζονται να πληρώσουν 27,00€ και να κάνουν και μια ώρα περισσότερο».
 
Η επιστολή καταλήγει αναφέροντας, «Για τους παραπάνω λόγους σας καλούμε να επανεξετάσετε το εν λόγω δρομολογίο και την επαναφορά του στην αρχική μορφή Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο δείχνοντας με αυτό τον τρόπο τον σεβασμό στο επιβατικό κοινό του νησιού μας το οποίο έχει δείξει την προτίμησή του στα πλοία σας εκτιμώντας την εξυπηρέτηση και ασφάλεια που προσφέρουν».
 
Προς επίρρωση των παραπάνω, αποδείχτηκε - ύστερα από σχετική ερώτηση του δημοτικού συμβούλου Νικόλαου Φωτεινιά - ότι το προγραμματισμένο δρομολόγιο του πλοίου SuperFerry ΙΙ από Ραφήνα προς Σύρο, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, δεν εκτελέστηκε - σύμφωνα με όσα είπε ο ίδιος ο δήμαρχος Γιώργος Μαραγκός στο Σώμα, για να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες δύο μεγάλων τουριστικών πακέτων προσκυνηματικού χαρακτήρα που είχαν προπωληθεί εδώ και καιρό, με προορισμό τον Ιερό Ναό της Παναγίας Τήνου. Έτσι, με το σκεπτικό ότι οι προσκυνητές δεν θα είχαν διαθέσιμο χρόνο να επισκεφτούν τον Ιερό Ναό της Παναγίας, η εταιρεία αποφάσισε να μην εκτελέσει το δρομολόγιο προς Σύρο.
 
Άραγε, λοιπόν, θα πάρουν τα μαθήματά τους όσοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου για το πώς τόσα χρόνια η Σύρος έχει μείνει πίσω ως ελκυστικός ακτοπλοϊκός προορισμός ή θα συνεχιστεί να επιβάλλεται στη Σύρο από τους ισχυρούς παίκτες των Κυκλάδων μια ιδιάζουσα ακτοπλοϊκή απομόνωση για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα άλλων νησιών;