Προβληματισμένος αλλά και αισιόδοξος για βελτίωση της κατάστασης

Προβληματισμένος αλλά και αισιόδοξος για βελτίωση της κατάστασης - Σύρος -Βαγγέλης Αλεξανδρίδης για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Σύρου

Βαγγέλης Αλεξανδρίδης για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Σύρου 

 
Με αφορμή την πρόσφατη σύσκεψη για το Ακτοπλοϊκό που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο  παρουσία κυβερνητικών και ναυτιλιακών στελεχών, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου Βαγγέλης Αλεξανδρίδης, αν και θεωρεί ότι υπήρξαν θετικά βήματα, δεν κρύβει τον προβληματισμό του για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύρου, προτείνοντας παράλληλα προτάσεις για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος το επόμενο καλοκαίρι.
 
 του Γιώργου Αλβέρτη
 
«Είδα ότι υπήρχαν πολλές προτάσεις. Όλα τα νησιά έχουν προβλήματα, με τα ενδοκυκλαδικά  ιδιαίτερα και με τον Πειραιά κάποια. Ορισμένα  προβλήματα ίσως λύσει η  συγκεκριμένη συζήτηση», τονίζει, σπεύδοντας να εστιάσει στα του οίκου μας: «Αυτό που παρακολουθώ μέρες τώρα είναι η καθημερινή σύνδεση  της Σύρου με Ραφήνα αλλά και Πάρο-Νάξο – Σαντορίνη. Από και προς. Αυτός είναι ένας στόχος από τον οποίο δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε. Όλες οι πιέσεις του νησιού και του Δήμου  ιδιαίτερα πρέπει να είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Θα πρέπει να παραμείνουν ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα αυτές οι γραμμές προκειμένου να διαπιστώσουμε κατά πόσο είναι βιώσιμες. Νομίζω ότι η Σύρος θα ανέβει τουριστικά και θα έρθει πολύς κόσμος ιδιαίτερα από τα νησιά Πάρο, Νάξο και Σαντορίνη».   
 
Στους πανηγυρισμούς για την δρομολόγηση ταχύπλοου εμφανίζεται επιφυλακτικός: «Εγώ προσωπικά θεωρώ  ότι έχει ακριβό εισιτήριο, με αποτέλεσμα να μη το προτιμάει ο κόσμος. Δηλαδή ένα συμβατικό πλοίο - ας κάνει και μια ή μιάμιση ώρα περισσότερο - αν έχει κατά 70% φθηνότερο εισιτήριο είναι σίγουρο ότι θα είναι πιο πετυχημένη η γραμμή. Το να υπάρχουν όμως ένα – δυο ταχύπλοα από και προς νησιά  αλλά και Πειραιά για κάποιους που τα θέλουν, αυτό δεν είναι κακό», σημειώνει.
 
Γιατί, όμως, η Σύρος έχει καταστεί ουραγός στις συνδέσεις τόσο με το Κέντρο όσο και με άλλους, καθιερωμένους - κατά το παρελθόν-  προορισμούς όπως η Μυτιλήνη και η Σάμος; «Έχουν αλλάξει τα πάντα», λέει και συνεχίζει: «Έχει αλλάξει η προσέλευση του κόσμου και οι Ναυτιλιακές εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Βλέπουν που έχει ζήτηση, πόσες  κλίνες διαθέτει το κάθε νησί, τι δυναμική έχει, τι αναπτύσσει στον τουρισμό και τι δίνει σε διαφήμιση και προβολή και αναλόγως δρομολογούν  τα πλοία. Είναι προσφορά και ζήτηση ξεκάθαρα. Δεν είναι κρατικές οι γραμμές».
 
Του επισημαίνουμε ότι η ενώ Δημοτική Αρχή πανηγύριζε για το επιτυχημένο τουριστικό της πρόγραμμα οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν ανταποκρίνονται με την δρομολόγηση περισσότερων και ταχύτερων πλοίων στη Σύρο, θέτοντας του το ερώτημα  για ποιο λόγο ο ίδιος εκτιμά ότι συμβαίνει αυτό: «Υπήρξε μια αύξηση  τουριστική και ίσως γι’ αυτό το λόγο και να υπάρχει ένα σχετικό ενδιαφέρον». 
 
Δηλαδή, «οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δείχνουν το ενδιαφέρον τους  δρομολογώντας στο νησί πλοία που αντί του καθιερωμένου πλου των 3,5 ωρών τον πραγματοποιούν σε 4,5», τον ρωτάμε, με τον ίδιο να  παραδέχεται την ύπαρξη του προβλήματος: «Αυτό είναι ένα πρόβλημα. Ωστόσο, στις 10 Δεκέμβρη διάβασα ότι θα ξεκινήσει το Blue Star Patmos και αυτό είναι ενθαρρυντικό. Δυστυχώς, όμως ,δεν είναι σωστά πράγματα αυτά. Δηλαδή με την πρώτη ευκαιρία που κάποιο πλοίο παθαίνει οτιδήποτε να φεύγει το δικό μας από την γραμμή και στη θέση του να μπαίνει ένα άλλο με μία ώρα και ίσως περισσότερη στο δρομολόγιό του και μάλιστα με το ίδιο εισιτήριο.  Σ’ αυτό το σημείο υπάρχουν αδικίες που θα έπρεπε να διευθετηθούν».   
 
Και καταλήγει με μια πρόταση για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Σύρο το ερχόμενο καλοκαίρι, η οποία βασίζεται στο δοκιμασμένο και επιτυχημένο μοντέλο της Νάξου: «Πρέπει να στοχεύσουμε στην προσέλευση  κόσμου  από τα νησιά. Παρευρέθηκα  πρόσφατα σε ένα συνέδριο στη Νάξο διαπίστωσα ότι το συγκεκριμένο νησί  έχει αναπτυχθεί περισσότερο από τη Σαντορίνη. Κι αυτό διότι κλείνουν πενθήμερα διαμονής από το εξωτερικό ως εξής: 3 μέρες Σαντορίνη και  2 Νάξο. Το κάνουν αυτό, γιατί αφενός η Νάξος είναι φθηνότερη από τη Σαντορίνη και αφετέρου βλέπουν ένα διαφορετικό νησί. Πιστεύω, λοιπόν, ότι αν δικτυωθούμε, καθημερινά, με Πάρο, Νάξο και Σαντορίνη θα έχουμε χιλιάδες κόσμο στο νησί το επόμενο καλοκαίρι. Θεωρώ ότι πρέπει να προσπαθήσουμε  ακόμη περισσότερο και έχω την αίσθηση  ότι θα πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Την καθημερινή διασύνδεση με Παροναξία και Σαντορίνη. Δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι επειδή ο κύριος όγκος τουριστών κατευθύνεται στα ανωτέρω νησιά, οι Ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να έχουν εμάς στο περιθώριο. Είμαστε το κέντρο των Κυκλάδων και η πρωτεύουσά τους και σίγουρα, όταν υπάρξουν γραμμές, θα έρθει και κόσμος εδώ», κατέληξε ο κ. Αλεξανδρίδης.